Všeobecné obchodné podmienky

internetového obchodu (e-shopu): www.greensolution.sk

Green Solution s.r.o., Obchodný register Okresného súdu Banská Bystrica, vl. č. 15311/S,
oddiel: Sro IČO: 44362587, DIČ: 2022687084, IČ DPH: SK2022687084 podľa §4, sídlo: Adyho
842, Vinica 991 28, Slovenská republika, konatelia: István Jakab, Szabó Tímea. Ildikó Hrachovina

Fakturačná adresa:
Green Solution s.r.o., Adyho 842, Vinica 991 28, Slovenská republika

Kontaktná adresa: Green Solution s.r.o. Zdravotnícka 255, 991 06 Želovce, SR

tel.: +421 948 486 095

email: info@greensolution.sk

Orgán dozoru: Inšpektorát SOI pre Banskobystrický kraj, Dolná 46, 974 00 Banská Bystrica 1, SR.

Článok I

Všeobecné ustanovenia

  1. Tieto Všeobecné obchodné podmienky sa vzťahujú na zmluvné vzťahy, ktoré vzniknú medzi
    predávajúcim a kupujúcim (fyzickou alebo právnickou osobou) v zmysle zákona č. 40/1964
    Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov, zákona č. 250/2007 o ochrane
    spotrebiteľa a zákona č. 102/2014 Z.z. ZÁKON z 25. marca 2014 o ochrane spotrebiteľa pri
    predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy
    uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých
    zákonov. Na zmluvné vzťahy (ako aj ďalšie právne vzťahy, ktoré môžu zo zmluvného vzťahu
    vyplynúť) s fyzickými osobami, ktoré pri uzatváraní kúpnej zmluvy podľa týchto Všeobecných
    obchodných podmienok nekonajú v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, sa
    vzťahujú okrem všeobecných ustanovení zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení
    neskorších predpisov, aj osobitné predpisy, najmä zákon č. 102/2014 Z. z. zákon o ochrane
    spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na
    diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a
    doplnení niektorých zákonov (v znení č. 151/2014 Z. z., 173/2015 Z.z., 391/2015 Z. z.). Na
    zmluvné vzťahy (ako aj ďalšie právne vzťahy, ktoré môžu zo zmluvného vzťahu vyplynúť) s
    právnickými osobami, resp. s fyzickými osobami – podnikateľmi (napr. SZČO), sa vzťahujú
    ustanovenia zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení.
  2. Predávajúcim je: Green Solution s.r.o., Obchodný register Okresného súdu Banská Bystrica,
    vl. č. 15311/S, oddiel: Sro IČO: 44362587, DIČ: 2022687084, IČ DPH: SK2022687084 podľa §4,
    sídlo: Adyho 842, Vinica 991 28, Slovenská republika, konatelia: István Jakab, Szabó Tímea.
    Ildikó Hrachovina
  3. Predávajúcim je tiež osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy koná v rámci
    predmetu svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania, alebo osoba konajúca v jej mene
    alebo na jej účet.
  4. Predávajúci je zároveň aj:
    • prevádzkovateľom systému elektronického obchodu prevádzkovaného prostredníctvom
      internetovej stránky predávajúceho (ďalej len „internetový obchod“ alebo tiež len „eshop“).
    • prevádzkovateľom informačného systému / informačných systémov v zmysle
      ustanovenia 136/2014 Z.z. Zákona o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení
      niektorých zákonov.
  5. Kupujúcim je každá fyzická alebo právnická osoba, ktorá vyplnila a odoslala objednávku
    prostredníctvom webovej stránky predávajúceho, obdŕžala emailové oznámenie o prijatí
    objednávky a uhradila kúpnu cenu.
  6. Kupujúcim je taktiež každá osoba, ktorá zadala objednávku telefonicky, alebo zaslaním
    emailu a emailom potvrdila akceptovanie cenovej ponuky predávajúceho a potvrdila tiež
    oboznámenie sa s týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami.
  7. Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy
    nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo
    povolania.
    Novelizáciou zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa, účinnou k
    01.05.2014, boli z definície spotrebiteľa vylúčené právnické osoby, ktoré nakupujú výrobky
    alebo používajú služby pre osobnú potrebu alebo pre potrebu príslušníkov svojej domácnosti.
  8. Spotrebiteľom nie je firemný zákazník, teda zákazník, ktorý tovar nakupuje na firmu (uvádza
    pri objednávke IČO, DIČ alebo IČ DPH). Firemní zákazníci nemajú takisto nárok na vrátenie
    tovaru bez udania dôvodu ani odstúpenie od zmluvy. Vzťah medzi takýmto zákazníkom
    a predávajúcim sa totiž neriadi Občianskym zákonníkom, ale Obchodným zákonníkom.
  9. Spotrebiteľom nie sú ani fyzické osoby, ktoré nakupujú tovar pre výkon svojho povolania.
  10. Zmluvu uzavretú na diaľku zákonodarca definoval ako zmluvu medzi predávajúcim a
    spotrebiteľom dohodnutú a uzavretú výlučne prostredníctvom jedného alebo viacerých
    prostriedkov diaľkovej komunikácie bez súčasnej fyzickej prítomnosti predávajúceho a
    spotrebiteľa, najmä využitím webového sídla, elektronickej pošty, telefónu, faxu, adresného
    listu alebo ponukového katalógu.
  11. Zmluva uzavretá mimo prevádzkových priestorov predávajúceho je definovaná
    ako zmluva medzi predávajúcim a spotrebiteľom:
    • uzavretá za súčasnej fyzickej prítomnosti predávajúceho a spotrebiteľa na mieste, ktoré
      nie je prevádzkovým priestorom predávajúceho,
    • na ktorej uzavretie dal návrh predávajúcemu spotrebiteľ na mieste, ktoré nie je
      prevádzkovým priestorom predávajúceho,
    • uzavretá v prevádzkových priestoroch predávajúceho alebo prostredníctvom prostriedkov
      diaľkovej komunikácie bezprostredne po individuálnom a osobnom oslovení spotrebiteľa
      predávajúcim na mieste, ktoré nie je prevádzkovým priestorom predávajúceho, alebo
    • uzavretá počas predajnej akcie alebo v súvislosti s ňou.
  12. Prevádzkové priestory sú definované ako prevádzkareň alebo iný priestor, kde predávajúci
    zvyčajne vykonáva svoju podnikateľskú činnosť alebo povolanie.
  13. Zmluvou, predmetom ktorej je predaj tovaru, sa na účely tohto zákona rozumie akákoľvek
    zmluva,
    • na základe ktorej spotrebiteľ nadobúda vec za odplatu, najmä kúpna zmluva a zmluva o dielo,
      alebo
    • ktorej predmetom je predaj tovaru aj poskytnutie služby.
  14. Ak sa zmluva uzavretá na diaľku, na základe ktorej je spotrebiteľ zaviazaný k peňažnému
    plneniu, uzatvára elektronickými prostriedkami, predávajúci je povinný bezprostredne pred
    odoslaním objednávky spotrebiteľa opätovne výslovne, jednoznačne a zrozumiteľne
    informovať o:
    • hlavných vlastnostiach tovaru alebo charaktere služby v rozsahu primeranom použitému
      prostriedku komunikácie a tovaru alebo službe,
    • celkovej cene tovaru alebo služby vrátane všetkých nákladov,
    • dĺžke trvania zmluvy, ak ide o zmluvu uzavretú na dobu určitú, a ak ide o zmluvu uzavretú na dobu
      neurčitú alebo ak ide o zmluvu, pri ktorej sa automaticky predlžuje jej platnosť, aj o podmienkach
      vypovedania zmluvy, a
    • minimálnej dĺžke trvania záväzkov spotrebiteľa vyplývajúcich zo zmluvy, ak zo zmluvy vyplýva pre
      spotrebiteľa taký záväzok. Toto ustanovenie ukladajúce predávajúcemu opätovnú informačnú
      povinnosť má slúžiť na to, aby si spotrebiteľ pred dokončením svojej objednávky dôkladne prečítal
      podstatné informácie a mohol sa tak uvážene rozhodnúť o kúpe tovaru, resp. služby.
  15. Dohodou o predplatnom sa na účely tohto zákona rozumie zmluva, ktorou sa predávajúci
    zaväzuje dodávať spotrebiteľovi v určených intervaloch objednaný tovar alebo poskytovať
    službu počas predplateného obdobia a spotrebiteľ sa zaväzuje zaplatiť za túto dodávku alebo
    poskytnutie služby cenu za príslušné časové obdobie.
  16. Doplnkovou zmluvou sa rozumie zmluva, na základe ktorej spotrebiteľ nadobúda tovar alebo
    je mu poskytnutá služba, ktorá súvisí s predmetom zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy
    uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho, ak je tovar dodávaný alebo služba
    poskytovaná predávajúcim alebo treťou osobou na základe ich dohody a pri jej uzatváraní
    bolo možné predvídať s prihliadnutím na účel zmluvy, že spotrebiteľ po zániku zmluvy na
    diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho nebude mať
    záujem na plnení povinností z tejto zmluvy.
  17. Vyplnením objednávkového formulára a odoslaním objednávky s povinnosťou platby
    kupujúci zároveň potvrdzuje, že sa oboznámil s týmito Všeobecnými obchodnými
    podmienkami, ktoré tvoria neoddeliteľnú súčasť každej zmluvy a sú stále prístupné
    v príslušnej sekcii na webovej stránke predávajúceho.
  18. Trvanlivým nosičom sa na účely tohto zákona rozumie prostriedok, ktorý umožňuje
    spotrebiteľovi alebo predávajúcemu uchovať jemu adresované informácie spôsobom
    umožňujúcim ich použitie v budúcnosti na časové obdobie zodpovedajúce účelu týchto
    informácií a ktorý umožňuje nezmenené reprodukovanie uložených informácií, najmä papier,
    e-mail, USB kľúč, CD, DVD, pamäťová karta, pevný disk počítača.
  19. Elektronickým obsahom sa na účely týchto všeobecných obchodných podmienok rozumejú
    dáta vytvorené a poskytnuté v elektronickej podobe, najmä počítačové programy, aplikácie,
    hry, hudba, videá alebo texty.
  20. Objednávkou sa rozumie kupujúcim vyplnený a odoslaný objednávkový formulár spracovaný
    systémom obchodu predávajúceho. V prípade, ak kupujúci nevyužije možnosť objednania
    prostredníctvom objednávkového formulára v zmysle predchádzajúcej vety, za objednávku
    sa považuje aj telefonická objednávka, alebo objednávka zaslaná emailom, faxom, alebo
    poštou na adresu predávajúceho. Objednávka obsahuje informácie o zákazníkovi a o
    objednanom produkte alebo službe. Na základe objednávky sa zákazníkovi vygeneruje
    faktúra na úhradu kúpnej ceny. V prípade, ak kupujúci nevyužije možnosť objednania
    prostredníctvom objednávkového formulára, ale vykoná objednávku telefonicky, alebo
    zaslaním emailu, alebo poštou na adresu predávajúceho, predávajúci zašle kupujúcemu
    cenovú ponuku emailom alebo iným spôsobom, na ktorom sa dojednajú.

Článok II

Objednávka tovaru alebo služby alebo služby – uzatvorenie kúpnej zmluvy

  1. Predávajúci pred uzavretím zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo
    prevádzkových priestorov predávajúceho, alebo ak sa zmluva uzatvára na základe
    objednávky spotrebiteľa, pred tým, ako spotrebiteľ odošle objednávku, jasne a zrozumiteľne
    oznámuje spotrebiteľovi:

    • hlavné vlastnosti tovaru alebo charakter služby v rozsahu primeranom použitému
      prostriedku komunikácie a tovaru alebo službe,
    • obchodné meno a sídlo alebo miesto podnikania predávajúceho alebo osoby, v mene ktorej
      predávajúci koná,
    • telefónne číslo predávajúceho a ďalšie údaje, ktoré sú dôležité pre kontakt spotrebiteľa s
      predávajúcim, najmä adresu jeho elektronickej pošty a číslo faxu, ak ich má,
    • adresu predávajúceho alebo osoby, v mene ktorej predávajúci koná, na ktorej môže
      spotrebiteľ uplatniť reklamáciu tovaru alebo služby, podať sťažnosť alebo iný podnet, ak sa
      táto adresa líši od adresy uvedenej v písmene b),
    • celkovú cenu tovaru alebo služby vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých ostatných daní
      alebo ak vzhľadom na povahu tovaru alebo služby nemožno cenu primerane určiť vopred,
      spôsob, akým sa vypočíta, ako aj náklady na dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a
      poplatky, alebo, ak tieto náklady a poplatky nemožno určiť vopred, skutočnosť, že do
      celkovej ceny môžu byť zarátané takéto náklady alebo poplatky; ak ide o zmluvu uzavretú na
      dobu neurčitú alebo dohodu o predplatnom, predávajúci informuje spotrebiteľa o celkovej
      cene za zúčtovacie obdobie, a ak túto cenu nemožno určiť vopred, o spôsobe, akým sa
      vypočíta,
    • cenu za použitie prostriedkov diaľkovej komunikácie, ktoré je možné využiť na účely
      uzavretia zmluvy, ak ide o číslo služby so zvýšenou tarifou,
    • platobné podmienky, dodacie podmienky, lehotu, do ktorej sa predávajúci zaväzuje dodať
      tovar alebo poskytnúť službu, informáciu o postupoch uplatňovania a vybavovania
      reklamácií, sťažností a podnetov spotrebiteľov,
    • informáciu o práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy, podmienkach, lehote a postupe pri
      uplatňovaní práva na odstúpenie od zmluvy; predávajúci zároveň poskytne spotrebiteľovi
      formulár na odstúpenie od zmluvy podľa prílohy č. 3,
    • informáciu o tom, že ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy, bude znášať náklady na vrátenie
      tovaru predávajúcemu podľa § 10 ods. 3, a ak odstúpi od zmluvy uzavretej na diaľku, aj
      náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť
      prostredníctvom pošty,
    • informáciu o prípadnej povinnosti spotrebiteľa uhradiť predávajúcemu cenu za skutočne
      poskytnuté plnenie podľa § 10 ods. 5, ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy o službách po tom, čo
      udelil predávajúcemu výslovný súhlas podľa § 4 ods. 6,
    • informáciu o tom, že spotrebiteľ nie je oprávnený odstúpiť od zmluvy, prípadne informáciu o
      okolnostiach, za ktorých spotrebiteľ stráca právo na odstúpenie od zmluvy,
    • poučenie o zodpovednosti predávajúceho za vady tovaru alebo služby podľa všeobecného
      predpisu,
    • informáciu o existencii a podrobnostiach záruky poskytovanej výrobcom alebo predávajúcim
      podľa prísnejších zásad, ako ustanovuje všeobecný predpis,20) ak ju výrobca alebo
      predávajúci poskytuje, ako aj informáciu o existencii a podmienkach pomoci a službách
      poskytovaných spotrebiteľom po predaji tovaru alebo poskytnutí služby, ak sa taká pomoc
      poskytuje,
    • informáciu o existencii príslušných kódexov správania, ktoré sa predávajúci zaviazal
      dodržiavať, a o spôsobe, akým sa môže spotrebiteľ s nimi oboznámiť alebo získať ich znenie,
    • informáciu o dĺžke trvania zmluvy, ak ide o zmluvu uzavretú na dobu určitú; ak ide o zmluvu
      uzavretú na dobu neurčitú alebo ak ide o zmluvu, pri ktorej sa automaticky predlžuje jej
      platnosť, aj informáciu o podmienkach vypovedania zmluvy,
    • informáciu o minimálnej dĺžke trvania záväzkov spotrebiteľa vyplývajúcich zo zmluvy, ak zo
      zmluvy vyplýva pre spotrebiteľa taký záväzok,
    • informáciu o povinnosti spotrebiteľa zaplatiť preddavok alebo poskytnúť inú finančnú
      zábezpeku na žiadosť predávajúceho a o podmienkach, ktoré sa na jeho poskytnutie
      vzťahujú, ak zo zmluvy vyplýva pre spotrebiteľa taký záväzok,
    • informáciu o funkčnosti vrátane použiteľných technických ochranných opatrení na
      zabezpečenie elektronického obsahu, ak je to vhodné,
    • informáciu o kompatibilite elektronického obsahu s hardvérom a softvérom, o ktorých
      predávajúci vie alebo je rozumné očakávať, že o nich vie, ak je to vhodné,
    • informáciu o možnosti a podmienkach riešenia sporu prostredníctvom systému
      alternatívneho riešenia sporov; predávajúci zároveň uvedie na svojom webovom sídle odkaz
      na platformu alternatívneho riešenia sporov, prostredníctvom ktorej môže spotrebiteľ podať
      návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu.
  2. Elektronická objednávka produktov uskutočnená formou vyplneného objednávkového
    formulára a následná úhrada kúpnej ceny v zmysle vygenerovanej faktúry je návrhom na
    uzavretie kúpnej zmluvy zo strany kupujúceho.
  3. Návrhom na uzatvorenie kúpnej zmluvy sa rozumie rovnako zaslanie cenovej ponuky
    vyhotovenej predávajúcim na základe telefonickej alebo emailovej objednávky kupujúceho. K
    uzatvoreniu kúpnej zmluvy dochádza v tomto prípade písomným potvrdením cenovej ponuky
    kupujúcim, aj elektronickou formou. K akceptácii objednávky produktov zo strany
    predávajúceho, a teda k uzatvoreniu kúpnej zmluvy dochádza na základe písomného
    potvrdenia uzatvorenia kúpnej zmluvy, v zmysle Zákona na ochranu spotrebiteľa pri predaji
    na diaľku č. 102/2014 (konkrétne § 6):
    Predávajúci je povinný bezodkladne po uzavretí zmluvy uzavretej na diaľku, najneskôr spolu s
    dodaním tovaru, poskytnúť spotrebiteľovi potvrdenie o uzavretí zmluvy na trvanlivom nosiči.
  4. V prípade objednávky prostredníctvom objednávkového formulára „objednávka“, je
    kupujúci povinný, v objednávke zvoleným spôsobom, zvoliť formu úhrady kúpnej ceny a
    následne zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu, v opačnom prípade nedôjde k uzatvoreniu
    kúpnej zmluvy.
  5. Predávajúci týmto zároveň informuje kupujúceho (zákazníka) a kupujúci (zákazník) berie na
    vedomie a súhlasí s tým, že súčasťou objednávky je povinnosť zaplatiť cenu.
  6. V prípade telefonickej alebo emailovej objednávky, je kupujúci povinný zaplatiť kúpnu cenu
    na základe faktúry vystavenej a doručenej predávajúcim kupujúcemu (aj elektronicky). Po
    pripísaní platby na účet predávajúceho, predávajúci informuje kupujúceho, že produkt bude
    odoslaný na kupujúcim uvedenú adresu.
  7. Zmluva uzavretá na diaľku je spotrebiteľskou zmluvou, ktorá je uzatvorená medzi
    podnikateľským subjektom a spotrebiteľom, pričom spotrebiteľ má možnosť sa oboznámiť
    s obsahom zmluvy, ale nemá možnosť ovplyvniť jej obsah.
  8. Zmluva sa uzatvára na dobu určitú a zaniká splnením záväzkov predávajúceho a kupujúceho.
  9. Predávajúci týmto zároveň informuje kupujúceho, že nepodmieňuje
    uskutočnenie objednávky vyžadovaním súhlasu s obchodnými podmienkami, predovšetkým
    vzhľadom na rozhodnutie SOI SK/0677/99/2015.

Článok III

Kúpna cena a platobné podmienky

  1. Kúpna cena za objednaný tovar je uvedená v aktuálnej ponuke, v objednávke, ako aj v
    potvrdení objednávky, ktoré je prijatím návrhu na uzavretie zmluvy zo strany Green Solution
    s.r.o. Kúpna cena vždy zahŕňa DPH a je stanovená v mene Euro.
    Pre vylúčenie akýchkoľvek pochybností, kúpna cena vygenerovaná v prípade konkrétnej
    objednávky sa po jej úhrade, v lehote splatnosti, už nemení.
    Cena produktov alebo služieb sa môže
    zmeniť z dôvodov zjavnej tlačovej či inej chyby týkajúcej sa ceny tovaru alebo služby zistenej v
    systéme predávajúceho alebo zverejnenej na predmetnom e-shope pri tovare.
  2. Kupujúci i predávajúci sú oprávnení zrušiť objednávku, resp. odstúpiť od kúpnej zmluvy (do
    okamihu prevzatia tovaru alebo služby), ak je kupujúcemu oznámená zmena kúpnej ceny
    niektorej položky v dôsledku zjavnej tlačovej či inej chyby týkajúcej sa ceny tovaru.
  3. Kúpna cena sa považuje za uhradenú dňom pripísania peňažných prostriedkov na účet
    predávajúceho (alebo pri platbe v hotovosti momentom hotovostnej úhrady, resp. jej
    potvrdenia vystavením príjmového dokladu)
  4. Spôsob zaplatenia kúpnej ceny (platobná forma) a celkových nákladov súvisiacich so
    samotnou objednávkou a doručením tovaru (spôsob platenia zvolí kupujúci v procese
    objednávania tovaru na webovej stránke nákupného portálu) je uvedený v objednávkovom
    formulári s celkovým vyčíslením nákladov. Pri platení je ako variabilný symbol nutné uviesť
    číslo vygenerovanej faktúry. Kupujúcim nesprávne uvedený variabilný symbol, pri platbe, má
    za následok nesprávne zúčtovanie kúpnej ceny a kupujúci nesie všetky riziká s tým spojené.
    Kupujúci môže byť v omeškaní s plnením povinnosti zaplatiť. Kúpna cena produktov nezahŕňa
    cenu dopravy, ani iné náklady súvisiace s dodaním produktov.
  5. Splatnosť kúpnej ceny: po zvolení spôsobu zaplatenia kúpnej ceny, prostredníctvom
    objednávkového formulára, alebo telefonicky alebo elektronicky, je kupujúci povinný zaplatiť
    predávajúcemu kúpnu cenu pred samotným prevzatím tovaru, s výnimkou osobitnej dohody
    medzi predávajúcim a kupujúcim, ktorú predávajúci jednoznačne písomne (alebo
    elektronicky) potvrdí kupujúcemu, po vykonaní objednávky. Pri kupujúcim zvolenej
    hotovostnej úhrade je kupujúci povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu a ďalšie
    vyčíslené poplatky (napr. poplatok za dopravu, poplatok za dobierku a i.), t.j. celkovú
    vyčíslenú cenu, najneskôr pri doručení tovaru alebo služby kupujúcemu (aj prostredníctvom
    prepravnej spoločnosti).
  6. Kupujúci je zároveň oprávnený zaplatiť už pri vystavení a odoslaní objednávky
    predávajúcemu s tým, že platba je vnímaná ako preddavok na kúpnu cenu a ďalšie vyčíslené
    náklady, avšak kupujúcemu sa odporúča, aby platil až po akceptácii objednávky predávajúcim
    (uzatvorení zmluvy).
  7. Všetky akcie platia do vypredania zásob, pokiaľ pri konkrétnom výrobku nie je uvedené
    inak.
  8. Platba Barion:

    Barion je elektronická platobná služba. Môžete ho použiť v internetových obchodoch na platby bankovou kartou, hoci aj bez registrácie alebo z predplateného kreditu.
    Na platbu bankovou kartou nie je nutná registrácia, stačí zadať číslo bankovej karty, dátum platnosti a kód CVC na zadnej strane karty, taktiež platnú e-mailovú adresu. Ak nemáte bankovú kartu, môžete použiť vopred nabitý Váš kredit spoločnosti Barion, čo môžete dobiť prevodom alebo v hotovosti alebo na čo môžu poslať peniaze i Vaši priatelia. V tomto prípade môžete platiť i zadaním svojej e-mailovej adresy a hesla.
    Viac informácií na:
    https://edigital.hu/barion
    služba
    Barion – zadarmo!
    Pohodlná, rýchla a bezpečná platba prostredníctvom bankovej karty alebo predplateného kreditu.
    ČO JE BARION ™?
    Elektronická platobná služba spoločnosti Barion, ktorá vám umožňuje pohodlne a bezpečne platiť bankovou kartou alebo predplateným kreditom v našom elektronickom obchode.
    Poskytovateľ služieb Barion Payment Zrt. je emitent elektronických peňazí pod dohľadom Národnej banky Maďarska, číslo jeho povolenia: H-EN-I-1064/2013.
    POHODLNÁ PLATBA BANKOVOU KARTOU
    Na platbu bankovou kartou sa nemusíte registrovať, stačí zadať číslo bankovej karty, dátum platnosti a kód CVC na zadnej strane karty, taktiež platnú e-mailovú adresu.
    Ak sa však zaregistrujete, nikdy viac nie je nutné zadávať údaje o svojej karte na miestach akceptujúcich Barion, v tomto prípade stačí na zaplatenie zadať Vašu e-mailovú adresu a heslo. Nie je to len pohodlné, ale zvyšuje to i Vašu bezpečnosť!
    Na platbu môžete použiť bankovú kartu:
    Mastercard alebo Maestro
    Visa alebo Electron
    Amex
    PLAŤTE POHODLNE BEZ BANKOVEJ KARTY
    Ak nemáte bankovú kartu, môžete použiť vopred nabitý Váš kredit spoločnosti Barion, čo môžete dobiť prevodom alebo v hotovosti alebo na čo môžu poslať peniaze i Vaši priatelia. V tomto prípade môžete platiť i zadaním svojej e-mailovej adresy a hesla.
    ZADARMO
    Platby platobnou kartou nie sú kupujúcemu zarátané. Registrácia a mobilná aplikácia Barion, ako aj príjem a zasielanie peňazí je bezplatné. Neexistuje ani mesačný poplatok.
    Evidencia kreditov v spoločnosti Barion je bezplatná, bez vstupného alebo mesačného poplatku. Existujú len mierne poplatky za nabitie kreditu a vykúpenia zostatku, ale nabíjanie kreditu prostredníctvom bankového prevodu je bezplatné.
    APLIKÁCIA BARIONu
    Pomocou aplikácií Barion môžete sledovať Vaše nákupy, spravovať Vaše saldo Barion, takisto posielať alebo prijímať peniaze.
    Barion
    Google Play
    AppStore
    NA PRVOM MIESTE BEZPEČNOSŤ
    Servery spoločnosti Barion sú chránené 256-bitovým SSL šifrovaním Norton / Symantec / Verisign. Pred platbou vždy skontrolujte, či údaje o bankovej karte alebo heslo, ktoré sú potrebné k platbe, zadávate na zabezpečenom serveri Barion. Váš prehliadač označuje zelenou farbou, keď je platba zabezpečená a majiteľ platiteľa stránky je označený pod názvom Barion Payment Inc [HU].
    Spoločnosť Barion má certifikát PCI DSS, ktorý požaduje spoločnosť bankových kariet, na základe čoho má právo spracovávať údaje z bankových kariet. Bezpečnosť serverov Barion bola vytvorená v súlade s ustanoveniami Magyar Nemzeti Bank (Maďarská národná banka).
    ĎALŠIE INFORMÁCIE A BEZPLATNÁ REGISTRÁCIA NA STRÁNKE BARION www.barion.com

  9. Cena za dobierku:
    • cena za dobierku nie je zahrnutá v kúpnej cene tovaru alebo služby a bude vyčíslená
      v objednávkovom formulári a vo vygenerovanej faktúre, alebo v cenovej ponuke zaslanej
      emailom a kupujúci sa zaväzuje uhradiť ich spolu s kúpnou cenou.
    • predávajúci je však oprávnený jednostranne a podľa vlastného uváženia interne určiť
      hodnotu (výšku) celkovej objednávky, pri ktorej kupujúci už neplatí cenu za dobierku.
      Skutočnosť platenia alebo neplatenia ceny za dobierku kupujúcim sa zobrazí v objednávke na
      web stránke predmetného internetového obchodu a pri každej samostatne vytvorenej
      objednávke sa hodnota (výška) celkovej objednávky môže odlišovať. Predávajúci je
      oprávnený jednostranne bez nutnosti uvádzania zmeny v týchto Všeobecných obchodných
      podmienkach meniť a upravovať hodnotu objednávky (uzatvorenej zmluvy), pri ktorej
      kupujúci neplatí cenu za dobierku. Na uzatvorenie kúpnej zmluvy táto zmena nemá vplyv.
  10. Iné poplatky:
    • výška kúpnej ceny tovaru, vrátane všetkých dodatočných poplatkov (napr. súvisiacich s
      formou platby a formou doručenia tovaru), sú uvedené v objednávkovom formulári a to
      pred samotným vykonaním objednávky.
    • predávajúci je však oprávnený každú objednávku posudzovať individuálne a jednostranne
      podľa vlastného uváženia interne určiť objednávku, pri ktorej kupujúci, okrem kúpnej ceny za
      tovar, už neplatí žiadne dodatočné náklady v súvislosti so spôsobom úhrady, výškou
      objednávky a samotným doručením a to bez nutnosti uvádzania zmeny v týchto Všeobecných
      obchodných podmienkach zo strany predávajúceho. Na uzatvorené kúpnej zmluvy táto
      zmena nemá vplyv.
  11. Poplatky bánk za vykonanie úhrady kúpnej ceny a nákladov dopravy kupujúcim sa riadia
    zmluvou medzi kupujúcim a bankou kupujúceho. Predávajúci nezodpovedá za výšku takýchto
    alebo obdobných poplatkov s tým súvisiacich.
  12. Náklady na použitie elektronických prostriedkov komunikácie sa riadia zmluvou medzi
    kupujúcim a jeho poskytovateľom internetového pripojenia, prípadne jeho poskytovateľom
    služieb elektronickej komunikácie. Predávajúci nezodpovedá za výšku takýchto alebo
    obdobných poplatkov s tým súvisiacich.
  13. Predávajúci informuje kupujúceho, že nestanovuje minimálnu hodnotu objednávky.
    V zmysle zákona č. 102/2014 Z. z. zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo
    poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo
    prevádzkových priestorov o ochrane spotrebiteľa „Predávajúci nesmie odmietnuť predať
    spotrebiteľovi výrobok, ktorý má vystavený alebo inak pripravený na predaj, alebo
    odmietnuť poskytnutie služby, ktorá je v jeho prevádzkových možnostiach“.
  14. Predávajúci môže na webovej stránke vytvoriť príležitosť (možnú formu), prostredníctvom
    ktorej kupujúci môže získať zľavu (v %) na celkový zakúpený tovar. Predávajúci je oprávnený
    jednostranne bez nutnosti uvádzania zmeny v týchto Všeobecných obchodných podmienkach
    meniť a upravovať vznik, zánik a podmienky možného spôsobu (formy) získania takejto zľavy.
    Na uzatvorenie kúpnej zmluvy táto zmena nemá vplyv.

Článok IV

Dodanie tovaru alebo služby

  1. Predávajúci je povinný dodať produkty kupujúcemu v objednanom množstve a kvalite spolu
    s písomným rovnopisom týchto Všeobecných obchodných podmienok, ak ich už nedodal skôr
    spolu s daňovými dokladmi vzťahujúcimi sa k tovaru alebo služby a inými dokladmi, ak
    existujú a sú typické pre daný produkt.
  2. V prípade, ak písomné vyhotovenie týchto Všeobecných obchodných podmienok nebolo
    kupujúcemu dodané s produktom, je kupujúci povinný písomne oznámiť túto skutočnosť
    predávajúcemu v lehote najneskôr do dvoch pracovných dní odo dňa prevzatia tovaru alebo
    služby, v opačnom prípade sa predpokladá, že povinnosť predávajúceho dodať písomný
    rovnopis týchto Všeobecných obchodných podmienok bola riadne splnená.
  3. Ak kupujúci nevznesie námietky k nedoručeniu tovaru alebo služby a nedoručeniu dokladov
    dodávaných s tovarom (alebo službou) v lehote dvoch pracovných dní od dodania tovaru, na
    základe potvrdených dodacích a prepravných listov sa predpokladá, že tovar bol kupujúcemu
    dodaný riadne, ak sa dôkazne nepreukáže opak.
  4. Podľa zákona o ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji, ktorý sa
    vzťahuje aj na nákup tovaru a služieb cez internet, ak sa predávajúci a spotrebiteľ (kupujúci)
    nedohodnú inak, predávajúci je povinný objednávku spotrebiteľa splniť do 30 dní od jej
    doručenia.
  5. Ak predávajúci nesplní zmluvu, pretože objednaný tovar nemôže dodať alebo službu
    poskytnúť, je povinný o tom bezodkladne informovať spotrebiteľa a do 15 dní mu vrátiť cenu
    zaplatenú za tovar alebo preddavok, ak sa predávajúci a spotrebiteľ nedohodnú na
    náhradnom plnení. Miestom dodania objednaného tovaru alebo služby je adresa uvedená
    kupujúcim v objednávke.
  6. Predávajúci bude bezodkladne informovať kupujúceho o nemožnosti dodania tovaru alebo
    služby, ako aj v prípadoch vyššej moci alebo dôvodoch, za ktoré predávajúci alebo
    dopravca/doručovateľ/kuriér nezodpovedá. V tomto prípade predávajúci ponúkne alebo
    poskytne spotrebiteľovi náhradné plnenie a postupuje podľa Všeobecných obchodných
    podmienok a právnych predpisov.
  7. Predávajúci dodá tovar alebo službu kupujúcemu na adresu ním uvedenú pri vystavení
    objednávky a výlučne osobe, ktorá je uvedená ako kupujúci. Dodanie alebo vydanie tovaru
    inej osobe ako kupujúcemu nie je možné bez osobitného vopred daného písomného súhlasu
    predávajúceho a predávajúcim požadovaných dokumentov. Z tohto dôvodu je nevyhnutné,
    aby kupujúci uviedol správne svoje identifikačné údaje pri objednávaní tovaru a údaje pre
    dodanie tovaru.
  8. Doručovateľ tovaru je oprávnený u preberajúcej osoby vhodnými prostriedkami vykonať
    zistenie a overenie či táto osoba je kupujúcim a či je oprávnená prevziať tovar.
  9. Ak to okolnosti vyžadujú, predávajúci a kupujúci sa môžu dohodnúť na predĺžení dodacej
    lehoty, alebo na náhradnom plnení v rovnakej kvalite a cene. V prípade špeciálnej požiadavky
    sa dodacia lehota predlžuje o ďalšie pracovné dni, ktoré budú oznámené kupujúcemu
    elektronicky.
  10. Dodanie tovaru alebo služby, na území Slovenskej republiky predávajúci uskutoční vlastnými
    prostriedkami k rukám kupujúceho (alebo kupujúcim písomne splnomocnenej osobe na
    prevzatie tovaru alebo služby), alebo prostredníctvom tretích osôb (prepravných, kuriérskych
    a zásielkových spoločností).
  11. Dodanie tovaru alebo služby je uskutočnené jeho odovzdaním kupujúcemu (alebo
    kupujúcim písomne splnomocnenej osobe na prevzatie tovaru alebo služby), resp. jeho
    odovzdaním prvému prepravcovi na prepravu.
  12. Predávajúci informuje kupujúceho, že si vyhradzuje právo dodať objednaný tovar (v počte
    viac ako 2ks) aj viacerými samostatnými dodávkami s tým, že aj pre takéto samostatné
    dodania tovaru platí cena prepravy ako pri akceptácii objednávky (t.j. viac prepráv je
    účtovaných len za cenu jednej prepravy ).
  13. Prepravovaný produkt musí byť vhodne a bezpečne zabalený. Kupujúci svojim podpisom na
    prepravnom/dodacom liste potvrdzuje okrem dodania súčasne aj skutočnosť, že obal nebol
    porušený a produkt bol dodaný kompletne v zmysle objednávky.
  14. Pri osobnom odbere v prípade viditeľného poškodenia tovaru alebo služby, prípadne
    zistiteľných vád, je kupujúci oprávnený neprevziať produkt. Prevzatím tovaru alebo služby sa
    má za to, že tento nemal vady zistiteľné pri osobnej prehliadke tovaru alebo služby.
  15. Pri osobnom i zásielkovom dodaní kupujúci vyznačí poznámku o poškodení tovaru alebo
    služby v prepravnom/dodacom liste s výstižným opisom tohto poškodenia, a to okamžite pri
    prevzatí, ak ide o vady zistiteľné pri prevzatí, alebo najneskôr do 10 dní od prevzatia, ak ide o
    vady skryté.
  16. Spolu s dodaním tovaru poskytne predávajúci kupujúcemu potvrdenie o uzavretí zmluvy na
    trvanlivom nosiči.
  17. Vznik zmluvy a platnosť tohto právneho úkonu, upravuje Občiansky zákonník, ako aj
    možnosť jej zrušenia, tak zo strany kupujúceho, ako aj predávajúceho. Zákon určuje niektoré
    možnosti zrušenia a dovoľuje aj dohodu medzi kupujúcim a predávajúcim o stornovaní.
    Dôvodom môže byť napríklad aj technická chyba v systéme internetového obchodu.
  18. Dodanie tovaru mimo územia SR nie je možné. Predávajúci však odporúča kupujúcemu, aby
    sa o možnostiach a spôsoboch odoslania a dodania tovaru, mimo územia SR ,informoval
    u predávajúceho pred samotným vykonaním objednávky tovaru alebo služby.

Článok V

Prevzatie tovaru alebo služby

  1. Predávajúci, špedičná, prepravná alebo kuriérska spoločnosť alebo zásielková služba je
    oprávnená avizovať dodávku tovaru kupujúcemu e-mailom, sms správou alebo inou vhodnou
    formou (napr. telefonicky). Kupujúci zároveň súhlasí s tým, aby predávajúci poskytol tieto
    údaje kupujúceho špedičnej, prepravnej alebo kuriérskej spoločnosti.
  2. Pri prevzatí tovaru alebo služby je kupujúci povinný preukázať dopravcovi svoju totožnosť
    prostredníctvom platných dokladov totožnosti (občiansky preukaz alebo pas). Z týchto
    dokladov musí byť zrejmá totožnosť kupujúceho a oprávnenie k prevzatiu tovaru. V opačnom
    prípade nemusí byť tovar odovzdaný zo strany predávajúceho/prepravcu.
  3. Ak kupujúci neprevezme produkt, predávajúci ho uloží vo svojej prevádzke alebo na adrese
    sídla spoločnosti a vyzve kupujúceho na jeho vyzdvihnutie.
  4. V prípade, ak kupujúci nevyzdvihne produkt ani do 30 pracovných dní odo dňa doručenia
    písomnej výzvy, uplynutím lehoty na dodatočné prevzatie tovaru alebo služby, zmluvný vzťah
    založený kúpnou zmluvou medzi predávajúcim a kupujúcim zaniká.
  5. Nebezpečenstvo poškodenia tovaru alebo služby a zodpovednosť za škodu na produkte
    prechádza na kujúceho jeho prevzatím, pričom nezáleží na tom, či kupujúci prevezme
    produkt osobne alebo prostredníctvom poverenej/splnomocnenej osoby.
  6. Pri prevzatí tovaru alebo služby je kupujúci povinný odkontrolovať neporušenosť obalu a
    kompletnosť dodávky, najmä počet transportných balení (balíkov/zásielok). V prípade
    akýchkoľvek zjavných vád zistených v súvislosti s prepravou a tovarom je kupujúci povinný
    tieto bezodkladne, najneskôr do 12 hodín elektronicky alebo telefonicky oznámiť
    predávajúcemu.
  7. Kupujúci je tiež povinný na prepravnom dokumente vyznačiť všetky zjavné poškodenia
    zásielky a porušenosť obalu. Ak je zistené iné narušenie obalu balenia či zásielky o
    neoprávnenom otvorení zásielky, je kupujúci povinný zásielku od prepravcu/doručovateľa
    neprevziať.
  8. Podpisom preberacieho protokolu kupujúci potvrdzuje, že zásielka bola prevzatá
    neporušená. Ak kupujúci nevznesie námietky k nedoručeniu tovaru a nedoručeniu dokladov
    dodávaných s tovarom v lehote 24 hodín od dodania tovaru, na základe potvrdených
    dodacích a prepravných listov sa predpokladá, že tovar bol kupujúcemu dodaný riadne, ak sa
    dôkazne nepreukáže opak.

Článok VI

Prepravné

  1. Prepravné náklady predávajúceho nie sú zahrnuté v kúpnej cene tovaru alebo služby. Tieto
    budú vyčíslené v objednávkovom formulári a vo vygenerovanej faktúre, alebo v cenovej
    ponuke zaslanej emailom a kupujúci sa zaväzuje uhradiť ich spolu s kúpnou cenou.
  2. Prepravné zadarmo: Predávajúci je oprávnený jednostranne a podľa vlastného uváženia
    interne určiť hodnotu alebo charakter objednávky, pri ktorej kupujúci už neplatí cenu
    prepravy. Skutočnosť platenia alebo neplatenia ceny prepravy kupujúcim sa zobrazí v
    objednávke alebo na web stránke internetového obchodu. Predávajúci je oprávnený
    jednostranne bez nutnosti uvádzania zmeny v týchto Všeobecných obchodných podmienkach
    meniť a upravovať hodnotu alebo charakter objednávky (uzatvorenej zmluvy), pri ktorej
    kupujúci neplatí cenu prepravy. Na uzatvorené kúpne zmluvy táto zmena nemá vplyv.

Článok VII

Odstúpenie od kúpnej zmluvy

  1. Informácia ohľadom možnosti (práva) odstúpenia od kúpnej zmluvy: Spotrebiteľ môže
    odstúpiť, od kúpnej zmluvy, aj bez uvedenia dôvodu do 14 kalendárnych dní, odo dňa od
    kedy spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba, s výnimkou dopravcu, prevezme produkt, t.j.
    táto lehota sa skončí po 14 dňoch od prevzatia tovaru. Ak však koniec tohto obdobia
    pripadne na deň pracovného pokoja, lehota sa predlžuje do nasledujúceho pracovného dňa.
    Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru, aj pred začatím
    plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
  2. Právo na odstúpenie od zmluvy má podľa zákona len spotrebiteľ. Spotrebiteľom je fyzická
    osobam, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej
    podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania.
  3. Zákonný nárok na vrátenie tovaru bez udania dôvodu vzniká len vtedy, keď spotrebiteľ
    zakúpil tovar prostredníctvom:
    • zmluvy uzavretej na diaľku (zmluvy medzi predávajúcim a spotrebiteľom dohodnutej a
      uzavretej výlučne prostredníctvom jedného alebo viacerých prostriedkov diaľkovej
      komunikácie bez súčasnej fyzickej prítomnosti predávajúceho a spotrebiteľa, najmä využitím
      webového sídla, elektronickej pošty, telefónu, faxu, adresného listu alebo ponukového
      katalógu)
    • zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho (zmluvy medzi
      predávajúcim a spotrebiteľom uzavretá za súčasnej fyzickej prítomnosti predávajúceho a
      spotrebiteľa na mieste, ktoré nie je prevádzkovým priestorom predávajúceho; zmluvy na
      ktorej uzavretie dal návrh predávajúcemu spotrebiteľ na mieste, ktoré nie je prevádzkovým
      priestorom predávajúceho; zmluvy uzavretej v prevádzkových priestoroch predávajúceho
      alebo prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie bezprostredne po individuálnom
      a osobnom oslovení spotrebiteľa predávajúcim na mieste, ktoré nie je prevádzkovým
      priestorom predávajúceho alebo zmluvy uzavretej počas predajnej akcie alebo v súvislosti s
      ňou).
  4. Pri uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy spotrebiteľ informuje predávajúceho o svojom
    rozhodnutí odstúpiť od tejto zmluvy jednoznačným vyhlásením. Spotrebiteľ môže použiť
    formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý mu odovzdal predávajúci.
  5. Vzorový formulár oznámenia o odstúpení od zmluvy je tiež k dispozícií na webovej stránke
    predávajúceho, alebo spotrebiteľovi v prípade vyžiadania bude odoslaný e-mailom alebo
    poštou.
  6. Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak spotrebiteľ zašle (odošle) oznámenie o
    uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od
    zmluvy, teda najneskôr v 14. deň odkedy lehota na odstúpenie od zmluvy začala plynúť, resp.
    ak koniec tohto obdobia pripadne na deň pracovného pokoja, lehota sa predlžuje do
    nasledujúceho pracovného dňa.
  7. Po odstúpení od zmluvy vráti predávajúci spotrebiteľovi všetky platby, ktoré uhradil v
    súvislosti s uzavretím zmluvy, najmä kúpnu cenu vrátane nákladov na doručenie tovaru k
    spotrebiteľovi. To sa nevzťahuje na dodatočné náklady, ak si zvolil iný druh doručenia, ako je
    najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý ponúkame predávajúci. Platby budú vrátené bez
    zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa, keď bude predávajúcemu doručené
    oznámenie spotrebiteľa o odstúpení tejto zmluvy. Ich úhrada bude uskutočnená rovnakým
    spôsobom, aký spotrebiteľ použili pri platbe, ak výslovne nesúhlasil s iným spôsobom platby,
    a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov.
  8. Platba za zakúpený tovar bude kupujúcemu uhradená až po doručení vráteného tovaru späť
    na adresu predávajúceho alebo po predložení dokladu preukazujúceho zaslanie tovaru späť
    podľa toho, čo nastane skôr.
  9. Povinnosti predávajúceho pri odstúpení od zmluvy:
    • Predávajúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia
      oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na
      základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a
      iných nákladov a poplatkov; tým nie je dotknuté ustanovenie § 8 ods. 5. zákona.
    • Predávajúci je povinný vrátiť spotrebiteľovi platby podľa odseku 1 rovnakým spôsobom, aký
      použil spotrebiteľ pri svojej platbe. Tým nie je dotknuté právo spotrebiteľa dohodnúť sa s
      predávajúcim na inom spôsobe platby, ak v súvislosti s tým spotrebiteľovi nebudú účtované
      žiadne ďalšie poplatky.
    • Predávajúci nie je povinný uhradiť spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ
      výslovne zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný
      predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré
      si zvolil spotrebiteľ, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný
      predávajúcim.
    • Ak na základe zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho bol tovar
      dodaný spotrebiteľovi domov v čase uzavretia zmluvy a vzhľadom na jeho povahu nie je
      možné tovar odoslať späť predávajúcemu poštou, predávajúci je povinný zabezpečiť
      vyzdvihnutie tovaru na svoje náklady v lehote podľa odseku 1.
    • Pri odstúpení od zmluvy, predmetom ktorej je predaj tovaru, predávajúci nie je povinný
      vrátiť spotrebiteľovi platby podľa odseku 1 pred tým, ako mu je tovar doručený alebo kým
      spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru späť predávajúcemu, ibaže predávajúci navrhne, že si
      tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby.
  10. Pri odstúpení od zmluvy znáša spotrebiteľ iba náklady na vrátenie tovaru
    predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru.
  11. Spotrebiteľ je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť
    alebo ho odovzdať predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru.
    To neplatí, ak predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním
    poverenej osoby. Lehota podľa prvej vety sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný
    na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty.
  12. Spotrebiteľ berie na vedomie skutočnosť, že ak sú s tovarom poskytované darčeky, je
    darovacia zmluva medzi predávajúcim a spotrebiteľom uzatvorená s podmienkou, že ak
    dôjde k využitie práva spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy podľa § 7 zákona č. 102/2014 Z.z.,
    darovacia zmluva stráca účinnosť a spotrebiteľ je povinný spolu s vráteným tovarom vrátiť i s
    ním súvisiace poskytnuté darčeky a pod.
  13. Pre odstúpenie od zmluvy zo strany kupujúcich, ktorými sú podnikateľské subjekty, sa
    uplatňujú zákonné podmienky upravené v Obchodnom zákonníku.
  14. Objednávku môže kupujúci zrušiť najneskôr v deň expedície tovaru zo skladu, a to
    telefonicky alebo emailom. Kontaktné údaje predávajúceho sú uvedené v týchto obchodných
    podmienkach a na webovej stránke predávajúceho.
  15. Predávajúci odporúča (avšak neprikazuje) kupujúcemu, aby vrátený tovar odosielal
    doporučene a takúto zásielku si aj poistil.
  16. Kupujúci má právo tovar rozbaliť a odskúšať, aby zistil jeho vlastnosti a funkčnosť. Ak je
    tovar poškodený, rozbitý alebo nefunkčný, vtedy je už kupujúci za takéto zníženie hodnoty
    tovaru zodpovedný.
  17. Adresa predávajúceho (pre uplatnenie práva odstúpenia od zmluvy):
    adresa sídla predávajúceho uvedená v úvode VOP
    alebo adresa predajne: Green Solution s.r.o. Zdravotnícka 255, 991 06 Želovce, SR
  18. E-mailová adresa predávajúceho (pre uplatnenie práva odstúpenia od
    zmluvy): info@greensolution.sk
  19. Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je:
    • poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a
      spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo
      na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu
      služby,
    • predaj tovaru alebo poskytnutie služby, ktorých cena závisí od pohybu cien na finančnom
      trhu, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na
      odstúpenie od zmluvy,
    • predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného
      na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa,
    • predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,
    • predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany
      zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,
    • predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný
      s iným tovarom,
    • vykonanie naliehavých opráv alebo údržby, o ktoré spotrebiteľ výslovne požiadal
      predávajúceho; to neplatí pre zmluvy o službách a zmluvy, ktorých predmetom je predaj
      iného tovaru ako náhradných dielov potrebných na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli
      uzavreté počas návštevy predávajúceho u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto služby alebo
      tovary vopred neobjednal,
    • predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových záznamov, kníh
      alebo počítačového softvéru predávaných v ochrannom obale, ak spotrebiteľ tento obal
      rozbalil,
    • predaj periodickej tlače s výnimkou predaja na základe dohody o predplatnom a predaj kníh
      nedodávaných v ochrannom obale,
    • poskytnutie ubytovacích služieb na iný ako ubytovací účel, preprava tovaru, nájom
      automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s
      činnosťami v rámci voľného času a podľa ktorej sa predávajúci zaväzuje poskytnúť tieto
      služby v dohodnutom čase alebo v dohodnutej lehote,
    • poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie
      začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o
      tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy.
  20. Žiadny právny predpis nepriznáva spotrebiteľovi nárok na bezdôvodné vrátenie tovaru,
    zakúpeného v tzv. kamennom obchode (prevádzkarni). Ak predávajúci takúto možnosť
    (prípadne možnosť výmeny tovaru za iný tovar) spotrebiteľovi ponúka, činí tak nad rámec
    svojich povinností. Nárok na bezdôvodné vrátenie alebo výmenu tovaru nie je právne
    vymáhateľný. Pri klasickej forme predaja (v kamennej prevádzke) vo všeobecnosti platí: Ak
    zakúpený tovar nevyhovuje, či už veľkosťou, tvarom, cenou, farbou alebo ide o nevhodný
    výber darčeka, duplicitu…, nejedná sa o vadu výrobku. Kupujúci nemá zákonom upravené
    právo vynucovať od predávajúceho výmenu tovaru alebo vrátenie peňazí, ak výrobok nemá
    vady. Žiadny právny predpis nestanovuje predávajúcemu povinnosť vrátiť kupujúcemu
    peniaze alebo poskytnúť výmenu za iný tovar, ak ide o bezchybný výrobok. Záleží len na
    vzájomnej dohode medzi kupujúcim a predávajúcim a ochote predávajúceho vyhovieť
    spotrebiteľovi. To, že niektorí predávajúci, poskytujú výhodu možnosti vrátenia tovaru do
    určitých dní od zakúpenia výrobku, je len v rámci ich obchodnej politiky a vtedy si podmienky
    stanovujú sami (počet dní, výmena za poukážky, nákupný kredit, výmena za iný tovar,
    originál balenia, pôvodné visačky…) Za iný prípad sa považuje, ak predávajúci možnosť
    vrátenia výrobku alebo možnosť výmeny za iný tovar deklaruje „verejným prísľubom“
    písomne nápisom v predajni alebo vo všeobecných obchodných podmienkach. Vtedy je
    povinný dodržiavať ním stanovené podmienky. Spotrebiteľ by sa mal vždy ešte pred kúpou
    výrobku v „kamennej prevádzke“ u predávajúceho informovať na možnosť vrátenia tovaru,
    prípadne, či výmenu tovaru predávajúci umožňuje a za akých podmienok. Zákonné
    odstúpenie od zmluvy bez udania dôvodu (do 14 dní) je možné pri zmluvách uzatvorených na
    diaľku alebo pri zmluvách uzavretých mimo prevádzkových priestorov predávajúceho. V
    prípade, že zakúpený výrobok vykazuje vadu, počas plynutia záručnej doby má kupujúci
    právo uplatniť riadnu reklamáciu. Postup pri uplatnení a vybavení reklamácie upravuje zákon
    č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov.
  21. V prípade, ak predávajúci zistí pri spracúvaní objednávky, že dodaný obsah podkladov je
    hanlivý, prípadne v rozpore s morálnymi a etickými názormi predávajúceho, alebo všeobecne
    záväznými právnymi predpismi, prípadne s inými zákonnými rozpormi (napr. predaj
    alkoholických, tabakových alebo iných zákonom upravených výrobkov osobám mladším ako
    18 rokov), je predávajúci oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy, doručením písomného
    oznámenia o stornovaní potvrdenia objednávky emailom. Kupujúcemu nevzniká nárok na
    žiadnu náhradu, okrem nároku na vrátenie už zaplatenej kúpnej ceny.
  22. Predávajúci je tiež oprávnený od kúpnej zmluvy odstúpiť do okamihu odoslania tovaru,
    najmä z dôvodu momentálne vzniknutej nedostupnosti objednaného tovaru kupujúcim. O
    odstúpení je však Predávajúci povinný bezodkladne informovať kupujúceho na e-mailovú
    adresu zadanú kupujúcim v objednávke. Pred odstúpením je predávajúci oprávnený
    ponúknuť kupujúcemu náhradné plnenie. Kupujúci má právo náhradné plnenie odmietnuť a
    odstúpiť od kúpnej zmluvy.
  23. Predávajúci poskytuje záruku na dodané produkty v súlade s príslušnými právnymi
    predpismi Slovenskej republiky. Záručná doba začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru alebo
    služby zo strany kupujúceho. V prípade kupujúcich – podnikateľských subjektov sa na
    zodpovednosť za vady tovaru alebo služby a na podmienky poskytnutia záruky vzťahujú
    ustanovenia Obchodného zákonníka.
  24. V prípade vrátenia tovaru alebo služby s vadou, ktorá vyšla najavo až po jeho prevzatí,
    a ktorá nebola zrejmá a zistiteľná pri bežnej kontrole pri prevzatí, má kupujúci nárok na
    primeranú zľavu z kúpnej ceny zodpovedajúcu povahe a rozsahu vady alebo vrátenie kúpnej
    ceny. Ak ide o vadu, ktorá robí vec neupotrebiteľnou, má kupujúci nárok odstúpiť od zmluvy.
    Po dohode zmluvných strán môže byť produkt s vadou nahradený aj novým produktom bez
    vád. Poškodený, alebo vadný tovar musí byť kompletný.
  25. Postupy upravené v tomto článku sa primerane vzťahujú aj na podanie sťažnosti alebo
    podnetu zo strany kupujúceho.
  26. Predávajúci informuje zákazníkov o orgánoch dozoru:
    • Orgány štátnej správy na úseku verejného zdravotníctva a štátna veterinárna a potravinová
      správa
    • Úrad verejného zdravotníctva Slovenskej republiky a regionálne úrady verejného
      zdravotníctva
    • Slovenská obchodná inšpekcia, ktorá dozoruje nad ponukou a predajom výrobkov a
      poskytovaním služieb,
    • nad ktorými podľa vecnej príslušnosti nevykonávajú dohľad orgány uvedené v písmenách a)
      a b), alebopočas predajnej akcie alebo v súvislosti s ňou.
  27. Všeobecným orgánom trhového dozoru v ochrane spotrebiteľa na vnútornom trhu
    podľa zákona č. 128/2002 Z. z. o štátnej kontrole je Slovenská obchodná inšpekcia
Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj
Prievozská 32, P. O. BOX 5, 820 07 Bratislava 27
Inšpektorát SOI pre Žilinský kraj
Predmestská 71, P. O. BOX B-89, 011 79 Žilina
1
Inšpektorát SOI pre Trnavský kraj
Pekárska 23, 917 01 Trnava 1
Inšpektorát SOI pre Banskobystrický kraj
Dolná 46, 974 00 Banská Bystrica 1
Inšpektorát SOI pre Trenčiansky kraj
Hurbanova 59, 911 01 Trenčín
Inšpektorát SOI pre Prešovský kraj
Obrancov mieru 6, 080 01 Prešov 1
Inšpektorát SOI pre Nitriansky kraj
Staničná 9, P. O. BOX 49A, 950 50 Nitra 1
Inšpektorát SOI pre Košický kraj
Vrátna č. 3, 043 79 Košice 1

www.soi.sk – na tejto webovej stránke je tiež uvedený telefonický a faxový kontakt na Ústredný
inšpektorát SOI a inšpektoráty SOI pre daný kraj, v súlade s územnosprávnym usporiadaním SR.

Slovenská obchodná inšpekcia ako orgán kontroly vnútorného trhu neskúma opodstatnenosť
reklamácií, ale len to, či boli splnené všetky zákonné podmienky vzťahujúce sa na reklamáciu,
vyplývajúce zo zákona o ochrane spotrebiteľa.


Článok VIII

Reklamačný poriadok

  1. Záručná doba: Pri všetkých tovaroch kupovaných na základe občianskoprávnych vzťahov je
    záručná doba v súlade s právnymi predpismi Slovenskej republiky štandardne 24 mesiacov,
    ak právne predpisy SR neustanovujú kratšiu dobu pre určité druhy tovaru. Ak je na
    predávanej veci, jej obale alebo návode k nej pripojenom vyznačená lehota na použitie,
    neskončí sa záručná doba pred uplynutím tejto lehoty.Predávajúci môže zákonnú dobu
    predĺžiť. Dĺžka predlženej záručnej doby je vždy vyznačená na záručnom liste. Pokiaľ v
    záručnom liste nie je vyznačená iná záručná doba, platí lehota 24 mesiacov. Záručná doba sa
    skladá zo zákonnej lehoty (24 mesiacov) a prípadne predĺženej lehoty. V rámci zákonnej
    záručnej lehoty sa reklamácie riadia Občianskym zákonníkom č.40/1964 Z.z. § 619-627 s
    prihliadnutím k tomuto reklamačnému poriadku. (Pri predĺženej lehote sa reklamácie riadia
    výhradne týmto poriadkom.) Ak ide o použitú vec, kupujúci a predávajúci sa môžu dohodnúť
    aj na kratšej záručnej dobe, nie však kratšej než 12 mesiacov. U tovarov predávaných za
    nižšiu cenu z dôvodu chyby či nekompletnosti sa záruka nevzťahuje na chyby, kvôli ktorým
    bola nižšia cena dohodnutá.
  2. Pri všetkých tovaroch kupovaných firemnými zákazníkmi, na základe obchodného vzťahu, (v
    zmysle Obchodného zákonníka) je záručná doba – „záruka za akosť“ stanovená predávajúcim
    na 12 mesiacov.
  3. Postup predávajúceho a spotrebiteľa, pri uplatňovaní práv vyplývajúcich zo zodpovednosti
    predávajúceho za vady tovaru zakúpeného prostredníctvom internetového obchodu, je
    bližšie špecifikovaný v Reklamačnom poriadku.
  4. Postup predávajúceho a kupujúceho (majúceho IČO), pri uplatňovaní práv vyplývajúcich zo
    zodpovednosti predávajúceho za vady tovaru zakúpeného prostredníctvom internetového
    obchodu, je bližšie špecifikovaný v Reklamačnom poriadku.
  5. Reklamačný poriadok nadväzuje a dopĺňa Všeobecné obchodné podmienky, ktoré upravujú
    predaj tovaru prostredníctvom e-shopu na webovej stránke a je uvedený v samostatnej sekcii
    s názvom „Reklamačný poriadok“.
  6. Reklamačný poriadok je možné na požiadanie spotrebiteľa (alebo kupujúceho majúceho
    IČO), zaslať v elektronickej alebo v listinnej podobe na ním zvolenú adresu.

Článok IX

Informácia o alternatívnom riešení sporu online (RSO) pre e-shop

  1. Predávajúci týmto zároveň informuje zákazníkov (spotrebiteľov), že dňom 1. februára
    2016 nadobúda účinnosť zákon č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských
    sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Cieľom tohto zákona je vytvorenie
    novej možnosti pre spotrebiteľov riešiť svoj spor s predávajúcim rýchlo, efektívne, menej
    formálne a predovšetkým bezplatne, resp. len s minimálnymi nákladmi. Ide o
    dosiahnutie zmierlivého riešenia, resp. dohody medzi spotrebiteľom a predávajúcim o
    vyriešení sporu, ktorá sa po súhlase oboch strán s jej znením stáva záväzným právnym
    podkladom.
  2. Orgánom alternatívneho riešenia sporov zo zákona sú Úrad pre reguláciu sieťových
    odvetí, Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb a Slovenská
    obchodná inšpekcia. Slovenská obchodná inšpekcia je navyše v postavení tzv.
    reziduálneho subjektu, čo znamená, že bude oprávnená riešiť aj také spory, pri ktorých
    nie je určená kompetencia iných orgánov, okrem sporov vyplývajúcich zo zmlúv o
    poskytovaní finančných služieb.
  3. Podľa §11 zák. 391/2015 o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a
    doplnení niektorých zákonov, má spotrebiteľ právo obrátiť sa na predávajúceho so
    žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho
    reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Spotrebiteľ má
    právo v prípade, ak dôjde k sporu s predávajúcim, po tom, čo využije všetky možnosti na
    vyriešenie sporu, obrátiť sa na subjekt alternatívneho riešenia sporu, ktorého hodnota
    bude vyššia ako 20,- €. Právna úprava sa vzťahuje nielen na spory „domáce“, ale aj na
    spory „cezhraničné“, t.j. spory medzi zahraničnými spotrebiteľmi a predávajúcimi na
    území SR.
  4. Subjekt alternatívneho riešenia sporu ukončí spor do 90 dní odo dňa jeho začatia,
    pričom o predĺžení lehoty o 30 dní (aj opakovane) upovedomí navrhovateľa.
  5. Ak spotrebiteľ nebude spokojný so spôsobom, ako predávajúci vybavil jeho reklamáciu
    alebo inak porušil jeho práva, v tom prípade má možnosť podať návrh na príslušný
    subjekt. Nevylučuje to možnosť riešiť svoj spor aj súdnou cestou. Aby sa zabezpečil
    hladký priebeh riešenia sporu, zákon vyžaduje povinné poskytnutie súčinnosti zo strany
    predávajúceho.
  6. Orgán alternatívneho riešenia sporov:
    Slovenská obchodná inšpekcia, Ústredný inšpektorát, Odbor pre medzinárodné vzťahy a alternatívne
    riešenie spotrebiteľských sporov, Prievozská 32, p.p. 29, 827 99 Bratislava 27, SR.
    web: http://www.soi.sk/sk/Alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi
    email: ars@soi.sk, adr@soi.sk
  7. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z. o
    alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov,
    aj elektronicky prostredníctvom platformy riešenia sporov on-line (RSO) na
    stránke:http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm
  8. Alternatívne riešenie sporov je vyhradené výlučne pre spotrebiteľov fyzické osoby, nie
    nakupujúcich podnikateľov. Riešenie sporu prebieha medzi spotrebiteľom
    a predávajúcim, ktorí uzavreli zmluvu na diaľku a, ktorých spor má hodnotu vyššiu ako
    20€.
  9. Predávajúci týmto zároveň informuje spotrebiteľov, o možnosti individuálneho
    podávania žiadosti, návrhov, podnetov a pokusov o predídenie sporov elektronicky na
    emailovú adresu: info@greensolution.sk

Článok X

Ochrana osobných údajov a súkromia

  1. Osobné údaje spotrebiteľa sú spracúvané podľa zák. č. 122/2013 Z.z. o ochrane osobných údajov v
    znení zákona č. 84/2014 Z.z. (úplné znenie zákona zo dňa 30.05.2014 je uvedené v Zbierke zákonov
    pod číslom 136/2014 Z.z.) (ďalej len „ZoOOU“). Spotrebiteľ berie na vedomie, že predávajúci
    spracúva jeho osobné údaje v rozsahu: meno a priezvisko, adresa, IČO, adresa elektronickej pošty,
    telefónne číslo (ďalej spoločne všetko len ako „osobné údaje“).
  2. Kupujúci berie na vedomie, že je povinný svoje osobné údaje (pri registrácii, v svojom užívateľskom
    účte, pri objednávke vykonanej z webového rozhrania obchodu) uvádzať správne a pravdivo a že je
    povinný bez zbytočného odkladu informovať predávajúceho o zmene vo svojich osobných údajoch.
  3. Poskytnuté osobné údaje budú spracúvané len predávajúcim alebo ním určeným spracovateľom.
    Tretím osobám bude umožnený prístup k osobným údajom zákazníkov len v prípadoch stanovených
    platnou právnou úpravou (najmä v priebehu správneho či trestného konania, ochrana práv
    spotrebiteľa, v prípade doručovania tovaru Slovenskou poštou). V prípade ak bude tovar doručovaný
    kuriérskou spoločnosťou, Vaše osobné údaje (v rozsahu meno, priezvisko, dodacia adresa, telefón, email)
    budú poskytnuté – dopravcovi zvolenému spotrebiteľom.
  4. Osobné údaje bude predávajúci spracúvať v súlade s osobitnými predpismi. Osobné údaje budú
    spracúvané v elektronickej podobe automatizovaným spôsobom alebo v tlačenej podobe
    neautomatizovaným spôsobom.
  5. V prípade, ak sa spotrebiteľ domnieva, že predávajúci alebo sprostredkovateľ vykonáva spracovanie
    jeho osobných údajov v rozpore so zákonom, môže požiadať predávajúceho alebo sprostredkovateľa
    o vysvetlenie. Podľa ZoOOU má spotrebiteľ právo okrem iného na opravu nesprávnych, neúplných a
    neaktuálnych osobných údajov, na informácie o zozname osobných údajov, ktoré o ním predávajúci
    spracúva a ďalšie práva uvedené v § 28 ods. 1 ZoOOU.
  6. Spotrebiteľ má najmä právo svoj súhlas s poskytnutím svojich osobných údajov na marketingové
    účely kedykoľvek písomne zmeniť či odvolať, a to elektronicky alebo písomne na adresu
    predávajúceho. Spotrebiteľ má právo okrem iného na opravu nesprávnych, neúplných a
    neaktuálnych osobných údajov, na informácie o zozname osobných údajov, ktoré o ním predávajúci
    spracúva a ďalšie práva uvedené v § 28 ods. 1 ZoOOU.
    Predávajúci ako prevádzkovateľ informačného systému uvádza ďalšie informácie ohľadom
    spracúvania osobných údajov v osobitnej sekcii uvedenej na webovej stránke.

    Všeobecné obchodné podmienky platia v znení, v akom sú uverejnené na internetovej stránke
    predávajúceho a boli schválené príslušným orgánom spoločnosti.